Medmänniskor

Det var trevligt i Maggans kök. När vi kom in luktade det förföriskt av räkpaj och en fräsch sallad. Utanför kunde man ana naturens uppvaknande, snart kommer storspoven både till förfång och för örats fåfänga! Dvs man vill bara höra vackra saker. Inne kunde jag se hemvävda gardiner och detta hem andadas stilla vibrationer. Tekniken är förpassad någon annanstans. Jag hade lyckan att träffa på en orgel av den gamla sorten. Jag blev som ett barn! Vad var det man lärde sig när man var liten på gehör??? "O att den elden redan brunne" Säg mig vad det betyder ? Man kan lägga in många betydelser.. är man utbränd? Önskar man att man hade en brinnande låga som entusiasmerar? Viktigast var det att återhämta gamla härlig minnen. Elden ville nästa ta sig i min lata kropp! Tack Maggan för en trevlig eftermiddag!
På min morgonpromenad hittade jag en påse med rester av överlevnads instinkt, att bli mätt. En påse med urdruckna coca cola och en flaska juice och en påse chips. Hoppas alla blev nöjda. Dom mätta och slapp ta reda på resten, dvs skräpet. Jag nöjd när jag kunde ta upp skräpet och ta hem det för att källsortera. När jag kom hem hade H ställt bilen så att den skulle tvättas. Vår statussymbol var verkligen skitig. Så skräpar vi ner vår natur med avfettningsmedel för att överhuvud taget få bort den bruna hinnan. Puts väck ner i backen. På 14 dagar dricker jag upp den, förhoppningsvis något renat. Resten får väl någon fisk ta hand om i sina njurar och fett. Om vi delar på skiten kanske det inte blir så giftigt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0