Naturen har inga problem att färgsätta.


En promenad idag fulländade sommarens historia. Det är ju i den miljön man blir danad. Jag förstår idag att man är mycket påverkad av naturen. Med kameran på magen så kamoflerade jag min dåliga kondis. Här är det fint och så fick jag vila! ;oD......







Som Ni ser är katten också medveten om att det är en fin dag. Kanske man skulle ta sig en slurk från vattnet som rinner ner här?

Årets första snögubbe, vår lilla granne fixade huvudet och sen för vi hoppas att snön räcker för en hel gubbe. Men den här damen brukar inte ge sej.

 

 

 

 

 


Sannerligen en  "lärarinna"

 

Gissa vad detta är för något. Det gick att äta till sallad tidigt på våren, när den sedan växte upp blev den en vacker rosa mytomspunnen blomma om järnvägar o rallare. Sen blev det dun i försingring.
Ja visst, "Almötje!, rallarros, brudfackla, duntrav, kropp, mjölkört, praktduna, rallarros, rävrumpa, rävsvans, skogsbloss. Geitrams Gederams Maitohorsma Sigurskúfur ...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0