Om man ska prata om väsentligheter, vad är det?

Vad är det som är viktigt här i livet. Ta behovstrappan som exembel.  Vad är det som är viktigt? För att se den så klicka på länken nedan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Maslow%27s_hierarchy_of_needs.svg

Idag har jag faktiskt tillfredställt det första behovet. Mat, vatten o sömn. Jag går inte djupare in på den nivån. Så kom jag in på steg två och där blev det samma resultat.
Säkerhet, jag var säker på att min bil skulle föra mig hem säkert och hastighetsbegränsningen överskreds inte. Familjen var hemma i mitt eget hem och jag fick tillfredställa steg ett.
När jag kom hem i mitt eget hem så ville jag sätta upp sista grejerna i vår hall. Jag fick mäta och räkna ut vart allt skulle sitta. Så nu kan alla som hälsar på, ska hänga sin jacka på krok. Mitt självförtroende växte. Jag är säker på att tillsammans med min familj så går vi mot målet. En hall och två glada människor.
På vägen hem lyssnade jag på radion som belyste Thailändrnas eländiga situation då man kräver hutlöst med resultat dvs plocka 90 kg lingon på en dag UTAN betalning och jag  blev mäkta bedrövad över hur man kan vara så fruktansvärt omoralisk och sniken. Migrationsverket blev lurad, uppköparna blev lurade o sist men inte minst thailändarna. Min moraliska indignation kom i omlopp. Däremot så får man nog tänka på en mycket enkel insikt. Om jag pekar på andra med mitt pekfinger så pekar jag med tre fingrar mot mig själv.
Vi drivs nog alla av snikenhet och försnillan. När kommer man att komma till toppen av vad en människa egentligen är? Det är inte alla som får sin behovtrappa tillfredställd. Jag borde alltså vara lycklig?

Denna bild finns att hämta på www.wikipedia.

Ha en bra dag, nu åker jag till Carina och får massage! Få se då, blir det fältet Physiological jag ska kolla in då...hmmm







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0