Höstens rödgröna färger påverkade inte alla.


Höstens färger har förvillat mig så jag hade svårt med valet. Rödgrön som Rönnen eller blå som himlen. Allt är vackert tillsammans. Varför kan inte alla sambarbeta med varann? Vi har samma behov. Vi bor, vi lever, vi är hungriga, vi vill lära mera, vi vill ha roligt, träffa människor både nya o gamla, trygg i ungdom o trygg i ålderdom.

Så gick jag då till valurnan och hade klätt upp mig som om det var fest. Jag sände en tanke på Afganistan och de som bor där. Jag kan faktiskt gå till val utan att känna mig hotad.
De som inte röstat missade att ge sin röst. Ok jag måste inse att en del inte gör det, medvetet eller inte medvetet.
Jag kan inte ens sucka över det, sakligt så inser jag att horisonten ser olika ut för varje människa.
Vilket parti som vill gå mej till mötes av ovan nämnda frågor hade jag svårt att skilja ur. Alla var så rödgrönblåa! Frågor som blev glömda tycker jag.
  1. 6 timmars arbetsdag.
  2. Frihet att vara hemma med mina uppväxande barn för en medborgarlön. (HARO)
  3. Om inte industrin kan tillmötesgå skapandet av jobb (med god vilja)  och även sektorn som sköter om oss på olika sätt (det rationaliseras där oxå).
  4. Låt robotarna i industrin betala skatt.
  5. Infrastruktur med nära produktion av mat. Låt bönderna sälja sin mat direkt.
  6. Forska så mycket det går på matens betydelse.
  7. Forska så mycket som möjligt energi frågan o se inte kärnkraft som det vikigaste.
Vah!? Är jag försent ute?
Var det 4 år till nästa val! Ja då får man väl Lobba för dessa frågor. Jobbfrågorna har varit dominerade denna gång men man kan jobba på olika sätt. Låt oss se den möjligheten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0